A szállítmányozás nem puszta rutinfeladat
Ennek lebonyolításának módja egyre inkább hatékonysági és versenyképességi kérdéssé válik az érintett vállalkozások számára. Kihez forduljunk, ha pazarlásnak érezzük a félig megrakodva közlekedő céges furgont, vagy sokalljuk a tétlen munkatársak bérét?
Saját flotta vagy kiszervezett disztribúció?
Számtalan cég tart fenn saját célra kisebb-nagyobb teherszállító járműveket, amelyek azonban gyakran csekély kihasználtsággal működnek, mivel csak alkalmanként teljesítenek szállítási feladatokat. Márpedig a telephelyen álló teherautó nem igazi haszonjármű. Az üzemanyagárak és a munkaerőköltségek mai szintje mellett fontos kérdés, hogy egy-egy raklapnyi árut a cég saját furgonja szállítson el a címzetthez, vagy egy egyszerű fuvarmegbízást adjanak rá. Lássuk, miért érheti meg, ha házon kívülre kerül a szállítmányozás folyamata!
Nem kell hozzá túl nagy áruforgalom vagy üzletméret, hogy kiderüljön: bizony sokszor hatékonyabb, ha a szállítmányozási feladatokat egy erre szakosodott szolgáltatóra bízza a vállalat, azaz kiszervezi a logisztikai folyamatoknak legalább egy részét. (Más kérdés, hogy jelentős szinergiák rejlenek abban is, ha egy cég a szállítás mellett például a raktározással is ugyanazt a logisztikai szolgáltatót bízza meg.)
A kész infrastruktúra előnye
Ebben az esetben ugyanis egy már jól bejáratott, optimálisan kihasznált, rugalmasan működő rendszerbe „csatornázhatja be” a saját forgalmát. Ha rendszeresen nagy volumenekre ad megbízást, a direkt fuvarok alacsony költség mellett kiváló megoldást jelentenek. Ha pedig egy-egy alkalommal nem egy teljes kocsirakománynak megfelelő áru szállításáról van szó, a költségek több megbízó között oszlanak meg, és ezért kerül kedvező helyzetbe a megbízó. Ez a gyűjtőszállítmányozás egyik legnagyobb előnye.
Számos teher alól mentesíthet egy speditőr
A szállítmányozással foglalkozó cégek, más néven speditőrök, mindemellett rendelkeznek olyan speciális tudással, amivel jelentősen megkönnyíthetik ügyfeleik munkáját. Számos adminisztratív teendő, adatszolgáltatás, esetleg jövedéki és vámeljárások tartozhatnak ide. Mindezek kiszervezésével a vállalkozások saját főtevékenységükre összpontosíthatnak, és jó esetben emberi erőforrás is felszabadul.
Szállítmányozás a hatékonyság szolgálatában
A logisztikai piac meghatározó szereplőjeként a Raben Group nagy hangsúlyt fektet európai gyűjtőhálózatának tökéletesítésére. A szállítójárművek lehető leghatékonyabb kihasználása és a környezetterhelés minimalizálása érdekében több száz, közvetlen összeköttetést biztosító gerincjáratot közlekedtet naponta a kontinens útjain. A direkt kapcsolatok a rövid futásidő, az optimalizált útvonalak és ezáltal a gazdasági és környezeti fenntarthatóság szempontjából egyaránt kedvezők. Saját flottájában a Raben több mint 13 000 szállítójárművet üzemeltet. Ezek révén nemcsak a mindenkor legalkalmasabb eszközt képes a megbízásokhoz rendelni, de az egyre korszerűbb járműállomány is hozzájárul a környezetkímélőbb működéshez.
Megbízható székhelyszolgáltatót ezen a honlapon találtunk, köszönjük!